Concurrentieonderzoek

Een nieuw product introduceren of een hele nieuwe markt aanboren is spannend, zeker als je niet weet wie je concurrenten zijn. Ook met je bestaande assortiment in je huidige markt heb je te maken met concurrenten. Wat doen ze en vooral hoe doen ze het? Kun je er iets van leren?

Offerte aanvragen of direct boekenMeer info
Concurrentieonderzoek
De meeste markten kennen concurrentie, dat houdt de zaak in evenwicht. Bovendien heb je een goed idee meestal niet alleen. Het is geen goed idee om de concurrent simpelweg te kopieren. Wel is het goed om te weten wat je concurrent doet, zodat je dat kunt incalculeren. Soms moet je ook klappen incasseren, want reken maar dat je concurrent ook  met jou bezig is. Bovendien hoef je niet altijd het wiel opnieuw uit te vinden. In welke behoefte voorziet jouw concurrent? Wat kan je van jouw concurrenten leren en andersom? Concurrentieonderzoek helpt je om de juiste focus te hebben op de ontwikkeling van je organisatie. Het is goed om daarbij de kansen en bedreigingen te kennen, zowel intern als extern.

Concurrentieonderzoek

Ontdek de voordelen voor jouw organisatie